torsdag 15 september 2011

Dagen innan äggplock

Sovit nästan 12 timmar i natt igen, börjar bli min vana de nätter jag får sova. Idag mår jag mycket bättre, inget illamående alls och magen känns inte lika spänd och svullen.  Blir nog en tidig kväll idag då vi måste ge oss av mot Falun kl. 04.30 i morgon för att hinna till kl 8.00. Kanske skulle ha sovit över där men tycker det är ganska skönt att sova hemma så vi valde att köra upp tidigt istället. Igår köpte jag ett par mammaleggings, mina vanliga är så obekväma över magen och jeans är inte att tala om, kommer inte dem :(. Hoppas ju att jag ska få mycket användning av mina nya leggings i alla fall.
Känner mig inte alls så nervös inför imorgon, mest exalterad faktiskt, nu ska det äntligen ske.  Ett steg i taget är det som gäller nu,
1. få ut några ägg som kan befruktas
2. få äggen och spermierna att vilka hänga med varandra
3. förhoppnings flera fina embryon som kan långtidsodlas, men om det inte blir det så är jag nöjd med ett,   bara jag får något tillbaka
4. hoppas att hormonerna håller sig låga så att jag får sätta tillbaka ett färskt embryo
5. 2 långa ruvarveckor
6. Testdag
Om allt går vägen blir det en bebis i juni 2012!

5 kommentarer:

  1. Lycka till nu!! :)

    ettvanligtliv.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  2. Lycka till på alla punkterna! :)

    SvaraRadera
  3. Oj, verkar riktigt läskigt med överstimulering. Hoppas att det ordnar sig och att allt går bra! Kram!

    SvaraRadera