måndag 2 april 2012

MVC besök (30+2)

Idag var det dags för besök hos MVC igen. Min vanliga barnmorska var sjuk så fick träffa en annan för att kolla värden. Blodtryck var 100/60 och SF måttet 28, har alltså bara växt 1 cm på 2 veckor och ligger nu under kurvan igen. Hon skickade iväg remissen för tillväxtultraljud nu och det bör bli om 2 veckor. Vi tog inga andra prover men jag känner att järntabletterna verkligen hjälper, är inte alls lika trött längre. Jag berättade att mina sammandragningar har tilltagit ordentligt och nu är riktigt jobbiga. Jag har en tid hos läkaren i morgon och barnmorskan trodde att hon skulle sjukskriva mig. Jag hoppas att läkaren kommer kolla livmodertappen och känna efter ordentligt hur Skorpan ligger för jag tycker det känns som att hon har åkt ner och magen är väldig låg nu. Undrar om min känsla av att hon nog kommer komma tidigt stämmer. Barnmorskan sa att min mage kändes ganska hård och lite ansträngd, något som läkaren får kolla i morgon.

Vi var ju på Ikea igår och handlade lite till Skorpan och lägenheten. Jag var tvungen att sätta mig ner ett par gånger för att sammandragningarna blev så jobbiga samt att jag hade som mensvärk i ryggen. Tog det lugnt när vi kom hem men det gav sig inte. Fortsatte hela natten men idag är det lite lugnare. Har fortfarande mycket sammandragningar dock. Blir en eftermiddag med bok på soffan.

Ultragyn ringde på eftermiddagen och bokade in en tid för TUL på torsdag morgon. Känns väldigt skönt så jag gärna vill veta om hon växer som hon ska. Är ju bara i v. 31 nu och normalt gör man det i v. 33 men de har väl koll gissar jag och tycker att vi ska göra det nu. Längtar efter att få se vårt lilla hjärta igen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar