tisdag 8 september 2015

4 befruktade ägg

Av 13 ägg var 8 mogna och 4 befruktades. Känns väl sådär men jag vet att det inte är så bra att få många ägg, de brukar inte vara så bra kvalité. Jag försöker tänka att förra gången var det bara 3 ägg och alla befruktades och 2 blev blastocyster och jag blev gravid i alla fall. När L blev till var det 17 ägg och 8 befruktades och 3 blev blastocyster. Jag har haft ett guldägg i varje plock. Det är så jag måste tänka. Förhoppningsvis så finns det två eller tre kvar på lördag när det är dags för återförning. Just nu känns det som att vi kommer göra ett plock till för att få lite fler embryon till frysen men vi får se. Nu börjar närmare 2 veckor av väntan och tortyr. Först inför lördagen och besked om någon har överlevt och sedan förhoppningsvis ruvningen. Fan vad jag hatar den där ruvningen. Om 2 veckor vet vi. Jag börjar ju alltid blöda en vecka och en dag efter återföring, det är nästa söndag. Tänk då är jag antingen gravid eller så har vi ytterligare en misslyckad IVF bakom oss.

4 kommentarer:

  1. Nu ska vi inte måla faan på väggen här, fast jag vet det är svårt. Det behövs bara ett ägg för att det ska lyckas..å den här gången ska det gå hela vägen in i mål vännen!!
    Så nu tror, hoppas & ber vi!!

    Styrke Kramar i massor fr B <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den här gången ska det fan lyckats och om det inte gör det får jag bryta ihop då, inte innan! Tänker ofta på dig och hoppas att ni får komma igång igen snart. Kram H

      Radera
  2. Jag blir så glad över att du ser och tänker så positivt. Som alla skriver och som alla vet, det krävs bara ett endaste litet perfekt ägg.
    Jag håller tummarna! Stor stor kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går verkligen upp och ner med tänkandet men just nu fokuserar jag på att jag inte kan påverka. Jag tänker att jag ska försöka koppla bort ruvningen från lördag för det kommer dröja en vecka innan blodet kan komma så de första 7 dagarna är säkra. Sen får vi se hur det går. Det kanske inte ens finns något embryo att sätta tillbaka på lördag men då får jag bryta ihop då. Nu ska jag vara positiv :) kram H

      Radera