onsdag 11 maj 2016

Fruktansvärd smärta i ljumskarna, sista MVC besöket och saker händer i kroppen (38, 37+2)

Igår gick jag lite utan kryckorna och herregud vad ont jag hade på eftermiddagen och kvällen, skrek rakt ut flera gånger. Bebisen rör sig mycket i magen och det trycker nedåt vilket inte hjälper heller. Hade förvärkar hela kvällen med ca 10 min emellan men lyckades somna i alla fall.

I morse var vi hos barnmorskan och allt såg bra ut. Blodtr 110/65 och SF mått 36, tror aldrig magen blev så här stor med L. Barnmorskan tycker dock inte att det känns som ett speciellt stort barn så det är förmodligen lite hur den ligger som gör att magen är stor. Hon hade svårt att känna om det verkligen var huvudet som låg nedåt för det låg så djupt så hon ville göra ett ultraljud. Innan det så skulle hon kolla om jag fått åderbråck och även känna på tappen för att se om det har hänt något.  Såg inte ut som n0gra åderbråck utan svullnaden är normal. jag höll sen på att börja gråta av lycka och lättnad när hon sa att bara 0,5 cm är kvar av tappen och jag är öppen 3-4 cm och att definitivt var huvudet som låg väldigt lång ner. Hon kunde känna hur bebisen vred på det. Hon svepte runt lite och hoppades att det skulle reta igång lite värkar. Än så länge är det som tidigare men jag håller tummarna att det ska öka. sjukt häftigt! Det är ganska tidigt att vara så öppen i 37+2 så hon trodde på förlossning innan datum för igångsättning med  om det inte blir så så är förutsättningarna för igångsättning perfekta nu. Jag är redo och det är bara de riktiga värkarna som saknas. Känns helt galet att den kan komma närsomhelst nu. Hjälp! I helgen vore inte fel  :) Gud vad jag längtar efter den lilla krabaten nu.

3 kommentarer:

  1. Ojj här händer det saker!!!
    Kanske har ni nu blivit tvåbarns föräldrar i då fall vill jag Gratulera å hoppas att allt gått bra för er, om inte så önskar jag er all lycka på vägen! ❤️

    Kram min blogg vän 😘💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. I går morse gick en del av slemproppen men sen har allt stannat av. Var inne på en kontroll igår kväll men läget är oförändrat så verkar som att det kan dröja. Har dessutom åkt på världens förkylning så är kanske bäst om det dröjer några dagar. Är så frustrerande men försöker tänka att snart är bebis här oavsett och försöka njuta av magen de här sista dagarna även om jag har jäkligt ont och är så förhindrad att göra saker. Ha en härlig helg! Stor kram H

      Radera
    2. Usch då för förkylning! =(
      Men snart är eran lilla bebis här =)

      Kram Kram B

      Radera