torsdag 5 oktober 2017

Dåligt mående och sjukskrivning v 10 (9+1)

Veckorna rullar på och jag mår mest skit. För en vecka till började jag kräkas dagligen och i måndags var jag hos läkaren som sjukskrev mig hela oktober och skrev ut stolpiller som förhoppningsvis ska få mig att må bättre. Medicinen funkar sådär. Jag har sluppit kräkas på nästan 3 dygn men så ikväll kom middagen upp igen. Men jag mår lite bättre och klarar i alla fall av att äta lite mer. Jag ligger hemma hela dagarna och sover eller kollar på någon serie. Det är allt jag klarar av. Är otroligt frustrerande men är vara att inse att så är det just nu. Jag mår väldigt dåligt psykiskt av allt och känner mig väldigt låg. Samtidigt så vet jag ju varför jag känner så så det är okej. Det kommer bli bättre när illamåendet börjar släppa. Jag hoppas innerligt att det kommer börja vända vid 12 fulla veckor som det gjort i tidigare graviditeter. Jag har lite bruna flytningar ibland vilket gör mig lite orolig men jag vet att det är helt normalt så försöker tänka bort det. 3,5 v kvar till moderkakssprov och ultraljud. Det ska jag klara.  Magen växer i alla fall och är nu svår att dölja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar