lördag 8 augusti 2015

Livet just nu...

Ligger i soffan i vardagsrummet i vår nyköpta sommarstuga, läser en bok, dricker ett glas vin och lyssnar på Monica Zetterlund på radion. Vi fick nycklarna hit i onsdags och jag kommer ofta på mig själv med att känna lycka och lugn i själen. Jag mår faktiskt bra. Det är ca 2 veckor till sprutstart och det känns mest spännande. Jag mår bra och jag hoppas jag kan behålla denna känsla i höst när allt blir jobbigt. Sommaren har varit bra även om den mest regnat bort men nu har vi haft några härliga dagar. L har fått en studsmatta och den lycka som lyser om henne när hon hoppar i den får mig att le och bara känna glädje. Vi har haft det så mysigt vi tre på semester även om det är ganska mycket trots och framförallt gnäll ibland men oftast har vi det härligt. Det är så himla skönt att kunna känna lycka och att sorgen och lyckan nu går bredvid varandra men att det också funkar. Jag tillåter dem båda att ta plats och det gör att livet funkar bra. Jag tänker mycket tvillingarna, de skulle ju komma snart. Jag funderar på hur vårt liv hade sett ut och hur det skulle bli. Vi hade inte haft en sommarstuga i alla fall och den älskar jag, så visst kan jag se bra saker som har kommit ur all skit. Sorgen idag är nog mest för hela barnlöshetgrejen, att vi ska behöva kämpa så. Att det ska sätta sådana spår i allt man gör. Men samtidigt är jag så lycklig för allt jag har.

4 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt det låter i stugan! ;)
    Min lilla skrutt har hoppat dagarna i ända på studsmatta när vi varit hemma hos mormor.
    Jag håller tummarna hårt för ert nästa försök.

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Studsmatta är det bästa som finns enligt L! Vi har haft det så himla bra. Längtar efter fredag då vi får sätta oss i bilen och åka dit igen! Hoppas vi ses snart! Kram

      Radera
  2. Låter ljuvligt med en sommarstuga att finna ro och harmoni i och vid =)
    Bra för själen!

    Önskar er all lycka när ni snart kör igång igen min vän.

    Njut av solen, tanka D-vitaminer så det räcker för den mörka perioden som snart kommer. Lite mysigt med höst och vinter att tända ljus å mysa är det allt.

    Kraam fr B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är verkligen bra för själen! Önskar er all lycka till med äggdonation under hösten. Stor kram H

      Radera