måndag 19 december 2011

Hjärtljud

I morse var vi hos barnmorskan för en uppdatering av mitt mående. Jag har den senaste veckan varit otroligt kissnödig och haft mycket kramper/sammandragningar i nedre delen av magen så ska lämna ett urinprov i morgon för att se om jag har fått en urinvägsinfektion. Vi fick också höra Skorpans hjärta slå för första gången, det var magiskt. Det slog så fort och fint (ca 146 slag/minut). Jag skulle kunna lyssna på det hela tiden. De senaste 2 dagarna har jag känt som ett flimmer i magen på eftermiddagen eller när jag gått och lagt mig, undrar om det är Skorpan. Jag har väldiga problem med min mage (har haft det hela graviditeten) och barnmorskan tror inte att det kommer bli bättre så jag ska köra med Inolaxol nu för att se om jag kan få någon ordning på den. Jag hoppas det för det är jäkligt jobbigt. Jag frågade också om min oro att jag inte går upp något i vikt men magen växer ordentligt. Hon sa att än så länge var det okej och att jag förmodligen skulle börja gå upp nu. Om jag inte gör det så kommer man göra ett tillväxtultraljud för att se att Skorpan växer. Tydligen så tar vissa bebisar allt och  mamman får inte så mycket kvar. Det gör ju inte så mycket för min del, bara Skorpan mår bra. Åh vad jag längtar efter att få träffa h*n :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar