söndag 15 november 2015

Är nästan läskigt hur bra jag börjar må (v12, 11+6)

Både fredag och lördag har varit väldigt bra. Visst illamåendet finns i bakgrunden men det är en sådan skillnad. Jag är sugen på riktigt mat och lagade en grym middag med oxfilé, potatisgratäng, sallad och bearnaisesås igår kväll och det var så gott. Vi var i parken med L och jag klarade det bra. Nu på morgonen har jag bakat frukostfrallor och jag har inte vaknat med ett illamående! På kvällarna kommer det smygande och jag måste äta något litet innan jag lägger mig. Jag tar en prostafen ibland på kvällen för att mota bort illamåendet men framförallt göra mig lite trött för jag har väldigt svårt att somna. Men i det stora hela är det en sådan otrolig skillnad. Tänker att jag kanske kan börja jobba halvtid om en vecka, men vi får se. Det kan komma bakslag och jag märker också hur illamåendet eskalerar när jag är fysiskt aktiv så är förmodligen bättre att vänta ut det ordentligt och slippa ett rejält bakslag.

Oron gnagar förstås och jag försöker möte den samtidigt som jag sen försöker mota bort den. Jag kan inte påverka och på torsdag får vi veta. Jag vet också att det är normalt att börja må bättre nu och framförallt att jag gjorde det med L. Jag tycker att magen växer, inte bara att den är uppblåst utan att en liten bula börjar komma längst ner. Jag kommer falla långt om inte allt är bra på torsdag, det måste vara bra, det kan inte vara annat....

3 kommentarer:

  1. Va skönt att höra att Du mår allt bättre i Din graviditet!! Hoppas att det fortsätter så nu.

    Kraam fr B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack B och stort grattis igen till ditt plus! Kram kram

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera