måndag 9 januari 2012

Flicka eller pojke

Vi ligger i full diskussion om huruvida vi ska ta reda på om Skorpan är en pojke eller tjej. Vi har ändrat oss många gånger men nu lutar det åt att ta reda på det. Jag ville från början inte men känner starkare och starkare för det. Vi har kompisar som har tagit reda på det och kompisar som inte har. Jag tror inte att man ångrar sig om man tar reda på det men samtidigt så gillar jag tanken på att få höra "det blev en ..." på BB. Plus med att ta reda på det är att komma lite närmare barnet i magen, tror man gör det när man vet vilket kön det har, kunna mentalt förbereda sig på att bli föräldrar till en pojke eller flicka, kunna handla lite mer flickiga eller killiga kläder. Men min största anledning är helt klart knyta an anledningen och att jag tror att det blir mer verkligt. Minus är att man då inte kommer gå och undra vad det är och överraskningen på BB. Jag kommer längta precis lika mycket om jag vet eller inte och älska barnet precis lika mycket. Jag skulle egentligen vilja veta men inte berätta för folk att vi vet, men det blir för krångligt känner jag. Man kommer att försäga sig. Jaja, vi ska fortsätta diskussionen ikväll. Vi har ju till onsdag morgon på oss! Åh vad jag längtar efter att få se den lilla igen.

1 kommentar:

  1. Å vad spännande för er. Jag vill gå på RUL igen. Det var en sån härlig känsla.
    Vi valde att ta reda på kön, av den anledning som du skriver, att vi ville känna oss närmare bebisen. Kön är oviktigt, men jag ville börja fantisera om bebisen. Nu kan man ju aldrig vara helt 100% säker på att bm såg rätt, men hygglig chans är det ju.
    Kram

    SvaraRadera