torsdag 12 januari 2012

Skorpan fortsätter bråka med mig

Inatt har jag vaknat flera gånger av att det huggit på min högra sida och det har blivit värre när jag går på toaletten. Det har fortsatt hela dagen så på vägen hem gick jag förbi MVC och frågade vad de trodde om det. Då jag nu haft ont i och problem med blåsan i 6 veckor så tyckte de att jag skulle åka till gynakuten och kolla upp det. Väl där fick jag lämna ett urinprov och blodprov. Några av sköterskorna kände igen mig från när jag låg inne och de var så himla trevliga. Fick träffa en jättebra och trevlig läkare som gjorde en undersökning och allt såg bra ut. Hon trodde att Skorpan förmodligen gjorde att min högra njure blev ihoptryckt så jag fick göra ett ultraljud på njurarna. Det visade ingenting som vanligt. Det är tydligen väldigt vanlig att få ont i den högra njuren och i vissa fall kan det gå så lång så att njuren blir skadad men det fanns inga tecken på det hos mig. De skulle skicka mitt urin på odling men jag tror ju inte att det är en infektion. Värken är helt annorlunda än vid en infektion. Det är väl förmodligen bara en annan underbar bivärkning av min graviditet. Jag trodde aldrig att det skulle vara så här jobbigt att vara gravid men jag klagar verkligen inte, är överlycklig över min lilla tjej. Önskar bara att jag kunde sluta oroa mig så över både henne och mig och kanske bli lite tuffare. Men men, det finns värre saker i livet än det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar