lördag 7 januari 2012

Första sparken (v. 17+6)

I torsdags var jag hos min osteopat för att min rygg skulle få lite extra omtanke. När hon höll på vid min ländrygg, jag låg på och hon höll händerna där så kände hon hur Skorpan rörde sig massor. Ett tag senare så kände jag några sparkar eller slag i magen. Det är första gången jag med en gång har förstått vad det är. Det har ju pågått en del i saker i min mage men jag tycker det har varit så svårt att definiera men nu gick det inte att ta miste. Kände sedan några till på kvällen, men inget mer efter det. Nu hoppas jag att det ska bli mer och mer för varje vecka.Min mage bara växer och växer, det är så underbart härligt att se. Inser dock att jag kommer känna mig som en elefant mot våren, tycker redan att den är i vägen och det är jobbigt att ligga ner och sova. Svårt att hitta en ställning som är bekväm. Men jag är säker på att Skorpan kommer vara värt allt när h*n kommer till oss i juni.

Ikväll kommer några vänner på middag med sin 3-åring. De ska ha sitt andra barn 1 vecka vi ska få Skorpan. Det är jättekul för de har fått kämpa en del för detta barn med 2 missfall. Men nu så verkar det ha gått vägen och vi kan vara hemma tillsammans med våra små.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar