lördag 14 februari 2015

v 8 (7+6) = 20 % avklarade

Sista dagen på v 8 och jag är helt nere. Är så trött hela tiden och illamåendet har övertaget större delen av dygnet. Har dessutom åkt på en förkylning som verkar ha enbart satt sig i luftrören så jag hostar en hel del. Usch vad jag klagar, men för mig har livet som gravid aldrig varit någon dans på rosor. Men jag vet att det är så värt det när allt är över eller när jag har bra dagar. Jag räknar med att må såhär mars ut och sen hoppas jag att det ska vända. Det är alltså 6 veckor kvar i alla fall!

Jag känner hur livmodern växer och det spänner i ljumskarna en del. Är så nervös att en av dem ska sluta utvecklas hela tiden och försöker vara positiv men det är svårt. Längtar till ultraljudet om 4 veckor. Kommer bli en nervös väntan innan/om de säger att allt ser bra ut.

Bara 5 dagar kvar tills vi åker till Thailand, ska bli så underbart skönt! Ska börja lägga fram vad vi ska ha med oss och handla det sista i helgen. I morgon ska vi på 1-års kalas hos Sigge som fyller ett år, faster lilla älskling, hur kan det gå så fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar