måndag 28 december 2015

Tiden flyger iväg och den extrema tröttheten (v 19, 18+0)

Herregud vad veckorna går fort, två veckor kvar till halvvägs. Julen är förbi och jag tycker det är ganska skönt. Mest massa stressande även fast vi verkligen tagit det lugnt. Förra måndagen blev jag jättekonstig i kroppen och fick sätta mig ner fler gånger på jobbet för att inte svimma. Jag gick hem lite tidigare och gick förbi MVC för att fråga dem vad de trodde. Jag blir bara tröttare och tröttare och kroppen hänger inte med. Jag fick en tid till läkaren nu på onsdag. Jag ringde också min vårdcentral för jag ville ta lite prover. Jag var där förra onsdagen och proverna såg bra ut. Järn var 115 så det håller sig stabilt och är ju inte alltför lågt. Däremot så sa hon att när det rasar fort så som mitt gjorde så är det jättesvårt för kroppen att återhämta sig. Hon tyckte att jag skulle vara sjukskriven på heltid men jag vill ju inte det. Är så otroligt tråkigt att vara hemma. Hon tyckte det var bra att jag ska till läkaren på MVC och sa att de får bestämma vad som ska göras. Jag tänker lyssna på den läkaren och hon tror att jag behöver vara hemma på heltid så får jag väl vara det. På ett sätt vore det skönt för jag är så trött men samtidigt är det tråkigt och jag stressar lite över pengarna också. Vi klarar oss men vi kan ju knappt spara något och det är ju lite saker som ska köpas innan bebis kommer, men det löser sig. Vi har fonder som vi kan ta av om det krisar. Jag måste tänka på mig och bebisen i första hand.

Julafton blev lugn men ändå inte. L lämnade sina nappar till tomten den 23 december och hon sov otroligt dåligt den natten och även vi. Sen klagade hon på att det gjorde ont när hon kissade så vi fick åka till närakuten och kolla upp det. Ingen urinvägsinfektion dock vilket var skönt. Hon fick även en hostmedicin då hostan är tillbaka med besked. Vi har hos min bror med familj på julafton, det var 13 vuxna och 2 barn och väldigt stojigt och vi var så trötta. L kändes väldigt varm på kvällen och jag tog tempen som var 39 grader så vi tackade för oss och åkte hem vid 20.00. Det var skönt. Hela familjen sov innan 22.00. Juldagen spenderade vi hemma i pyjamas och lekte med alla julklappar, väldigt skön dag. Nu jobbar J igen och jag och L är hemma. Det kom äntligen lite snö så vi var ute på gården en stund idag och lekte sen har vi fixat på Ls rum och bara varit hemma.

Jag har fullt sjå att hålla mig vaken och sammandragningarna kommer dessutom ofta när jag rör på mig. Jag känner bebisen nästan varje dag och i förra veckan kände jag också utanpå magen när den sparkade. Vi är i full diskussion om vi ska ta reda på kön eller inte. Jag vill inte och J vill. Jag är väldigt nyfiken men skulle verkligen vilja låta bli. Vi får se hur det blir. Knappt två veckor till RUL. Ska bli så kul att få se bebis igen och förhoppningsvis få höra att allt är bra med den. I helgen köpte vi en bedside crib av några vänner som skulle sälja sin. Den är hos min bror som ska ha barn i januari nu och så får den flytta hem till oss i maj förhoppningsvis.

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot januari och ljuset, tiden går fort. Bara några få dagar kvar på detta år. Å vipps så är det maj och er lilla bebis kommer till er =)
    Å jag hoppas att jag är gravid då, för 2016 måste väl vara vårt år..hoppas, hoppas!!

    Gott Nytt År Till Er!!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser verkligen fram mot våren och ljuset nu. Nu är så trött på mörker och grått! 2016 måste vara ert år, jag håller verkligen tummarna för att du blir gravid snart! Gott nytt år på dig fina vän! Kram

      Radera