onsdag 16 mars 2016

MVC och fixerad bebis (v 30, 29+2)

Har jobbat 3 timmar i måndags och tisdags och idag har jag min hemmadag. Känns precis lagom, det är kul att vara på jobbet lite men jag är så trött och har ont så är skönt att kunna ta det lugnt på morgonen och sen gå hem efter lunch och sova en stund och bara ta det lugnt.

Idag har jag varit på MVC, vi pratade lite om mitt mående och framtiden och det känns skönt. Mitt järnvärde hade gått upp till 133 så jag kan sluta med tabletterna. SF måttet var 28 så magen hade växt ikapp, hjärtat slog med 145 slag/minut och blodtryck 110/60. Bebisen är fixerad redan. Ganska tidigt för andra barnet men inget konstigt och inget tecken på att förlossningen är nära. Däremot så kan det påverka livmodertappen vid sammandragningar då trycket ner blir större. Jag skulle vara uppmärksam på mensvärk. Efter att barnmorskan hade känt vid bäckenet så hade jag så jäkla ont, fick gå hem i snigelfart. Har haft ganska ont hela kvällen och fått vila massor.
Ska ringa en sjukgymnast och se om de kan hjälpa mig med lite övningar för foglossningen och ryggen generellt.

I helgen träffade vi bästa vännerna och jag berättade om min depression. Det var skönt att prata med dem båda och särskilt eftersom mannen i familjen också har har haft/har en depression. I lördags fick L sova hos sin mormor så att jag kunde få en paus från allt, det var väldigt skönt även om jag saknade henne och hade dåligt samvete för att jag inte orkar med henne och lämnar bort henne. Men jag vet att hon älskar att vara med sin mormor. Jag behöver pausen för orka helt enkelt och då får det vara så. L mår inte dåligt av att vara där en del.

Idag har vi gått igenom vår ekonomi och upplägget för föräldraledigheten och det känns bra. Jag har varit stressad över hur vi ska få det att gå ihop men nu känns det bra. Vi planerar även att åka till Thailand januari till mars nästa år och bara hänga, hela lilla familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar