måndag 13 februari 2012

Gravidyoga

Idag var jag på första gravidyogan. Kändes lite flummigt i början men blev bara bättre och bättre. Känner att min kropp är galet stel och otränad men det var skönt att göra de lugna sköna rörelserna i min egen takt och tänkta på min andning. Inser att jag har väldigt svårt att koppla ner och kroppen och sinnet är på helspänn. Det är det jag ska koncentrera mig på under de närmaste månaderna. Har kunna slappna av och när jag gör det inte tänka på en massa andra saker. Känner av en del sammandragningar nu och lite ont i ryggen, bäckenet men det går förhoppningsvis över under natten.

Inatt sov jag utan något magont. Vaknar som vanligt varannan timme och behöver vända mig eller gå på toa men så himla skönt att inte ha ont. Idag har jag köpt en stor härlig gravidkudde som jag hoppas ska bli min bästa vän i sängen framöver. Har längtat efter något att stödja mig mot men haft svårt att hitta en som verkar bra. Nu har jag det :) Ser fram mot att gå och lägga mig ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar