torsdag 9 februari 2012

Stolt över mig själv

I natt vaknade jag vid 2-tiden av den där extrema smärtan i magen och bröstet och det ville inte ge sig. Jag försökte gå på toaletten, värmde min vetekudde, tog 2 alvedon och försökte mota bort smärtan och intala mig själv att det inte är farligt utan bara tarmar etc som mosas av Skorpan. Skorpan som för övrigt levde loppan i magen (vilket var skönt för då visste jag ju att hon mådde bra). Efter 30 minuter och ingen förbättring så satte jag  på en skiva jag gillar och tog fram en tidning, hade bestämt mig för att inte få panik. Den här smärtan kom ofta på nätterna när jag låg på sjukhuset för att vattnet i buken gjorde att det blev ett väldigt tryck på magmunnen och annat när jag låg ner. Då fick jag ofta panik av det men efter ett tag så lärde jag mig att försöka andas igenom det. Och det gjorde jag nu i natt. Lyssnade på min skiva och läste tills det hade gett med sig, 2 timmar senare. Mannen är dessutom borta så jag fick klara mig själv och det gjorde jag. Somnade sedan om och sov till 10.00, härligt. Tur man inte jobbar så man kan ta igen sömnen på dagen. Idag har jag gått en skön promenad och ikväll blir det middag ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar