torsdag 16 februari 2012

Psykologbesök och simning

Idag var jag och träffade en psykolog på förmiddagen för att prata lite om min oro. Den senaste veckan har det ju känts som att den har släppt mer och mer och jag var lite osäker på vad samtalet skulle ge. Det var i alla fall bra och jag fick ventilera lite av det som jag har gått och tänkt på. Hon gav mig också två övningar som jag kan göra om det börjar bli jobbigt igen. Det var skönt att prata med någon som kan sätta lite perspektiv på allt och tala om att det är normalt att vara orolig. Vi bokade in en tid till om 4 veckor vilket känns lagom. Jag känner mig som sagt lugnare och njuter mycket mer av att vara gravid nu. Skorpan sparkar mycket och i natt har jag vaknat flera gånger av hennes små sparkar :)

På eftermiddagen har jag varit och simmat. Det var skönt men jag tycker det är ganska jobbigt i nacken, ska nog köpa ett par simglasögon så att jag kan gå ner under vattnet och sträcka på nacken mer. Simmade 40 längder vilket är 1000 m och bastade efteråt. Känner mig härligt mör i kroppen nu.
I morgon ska vi gå ut och äta och fira mamma som fyller år. På lördag ska vi till pappa på middag och sova kvar för att sedan hämta bästa M, S och C på Arlanda på söndag morgon. Nu kommer de äntligen hem från Thailand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar