onsdag 8 februari 2012

Nu ska jag börja njuta...

Efter en härlig semester i Thailand där Skorpan verkligen började sparka så har jag nu bestämt mig för att inse att det här kommer gå vägen. Visst det har varit en del oro där nere på skumpiga vägar och en båt som krängde ordentligt men nu får det vara nog. Var hos MVC i går och allt ser så bra ut. Har dock bokat en tid hos BUP för att prata lite om min oro och förhoppningsvis hitta sätt att hantera den. Är orolig för att det ska fortsätta och eskalera när Skorpan kommer också och det vill jag inte Det är så svårt att förstå var det kommer ifrån. Kanske ligger min onda mage till grunden för det. Jag har i flera år haft väldiga problem med IBS och det har ibland varit otroligt jobbigt, framför allt innan diagnosen ställdes. Det har lett till en del sjukhusvistelser och många läkarundersökningar men nu har jag lärt mig att hantera det och leva med det. Tror också att det faktum att Skorpan inte kom till oss så lätt och att vi fick en väldigt jobbig start på graviditeten har bidragit. Nu har jag i alla fall lovat mig själv att försöka slappna av och njuta av det hela. Har bokat in en gravidyoga klass som börjar på måndag vilket jag ser fram emot. Sedan ska jag försöka börja simma och promenera lite mer också. Jag har alltid älskat att träna och saknar det verkligen. Stressen av att söka jobb och veta att jag knappt kommer hinna börja på ett jobb innan det är dags att vara mammaledig har också varit väldigt jobbig men nu har jag bestämt mig för att söka de jobb jag skulle vilja ha och om jag blir kallad på intervju så får jag väl gå och se vad de säger. Jag har ju inte så mycket val helt enkelt. Idag är det 4 månader till BF och jag ska verkligen ta vara på denna tid och njuta av all ledig tid jag har, det är ju inte alla som får en sådan chans i livet.

Idag åkte mannen till alperna med jobbet och kommer hem på lördag kväll. Jag ska på bio med mamma idag, gå ut och äta i morgon och sova hos fina familjen L i Norrtälje på fredag kväll. Det ska bli mysigt. Om ett tag kommer S och hennes lilla E och fikar så nu ska jag baka chocolatechipcoockies, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar