onsdag 22 februari 2012

v. 25 (24+4) Besök hos MVC

Idag var det dags för kontroller igen, tycker att det är skönt att få gå så ofta som varannan vecka så jag slipper bygga upp oro mellan gångerna. Alla prover och värden såg bra ut och järnvärdet hade t.o.m. gått upp. Den 20 januari var det 99 och nu 123 så slipper järntabletterna för nu. Blodtrycket var 120/60 som det brukar vara. Mitt SF mått var 21,5 cm vilket är lite under det normala men ändå helt okej. Kan vara så att Skorpan ligger lite längre bak eller nåt annat. Så länge hon följer sin kurva så är ju allt bra. I v. 32 blir det ett tillväxtultraljud så då får vi se om hon är lite mindre än snittet. Jag har en känsla av att hon kommer vara ganska liten men vem vet. Jag var ju en 4 kg bebis men mannen bara 2,5 kg så hon hamnar förhoppningsvis någonstans däremellan. Vi blev också anmälda till en förlossningsförberedande kurs i april. Vi har även anmält oss till en profylax kurs i slutet av april vilket jag ser fram emot. Jag ser faktiskt fram mot hela förlossningen, tror det kommer vara en grym upplevelse, om än smärtsam, men sen är hon ju här. Inget kan motivera en mer än det. Ska även ringa en sjukgymnast då jag förmodligen har foglossning. Barnmorskan tror det är förklaringen till min värk i nedre delen av magen.
Just nu så njuter jag mest av allt och att oron nästan är som bortblåst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar