fredag 30 mars 2012

3 anställningsintervjuer avklarade denna vecka

Har varit på 3 intervjuer denna vecka varav 2 har känt väldigt bra. Känner att jag har blivit väl bemött trots magen och hoppas att de kan se förbi den och istället se hur många år jag har kvar att arbeta senare. Intervjun idag kändes extra bra och det är det jobbet jag helst skulle vilja ha. Jag vet att de intervjuar 20 personer för 6-8 tjänster så chanserna borde vara ganska goda. Det är dessutom en stor myndighet och de sa att det inte var några problem att anställa mig men att jag då skulle börja efter ledigheten. De har gjort så förut. Så nu får jag hålla tummarna att de gillade mig lika mycket som jag gillade dem.

Den senaste veckan har mina sammandragningar tilltagit och det är väldigt jobbigt, är helt slut. Har fått en läkartid i nästa vecka för att se om det är något särskilt som orsakar dem eller om de är helt normala. Jag tycker mest att de är jobbiga och de hindrar mig från att göra väldigt mycket.

Igår passade jag gudsonen under några timmar och jag beundrar verkligen (fattar inte hur de pallar) människor som har väldigt tätt mellan sina barn. Jag tyckte det var otroligt jobbigt då magen är i vägen och gör ont. Det är obekvämt att sitta ner och leka med eller bära runt på en 16 månaders bebis. Känner att om det blir en nummer 2 för oss så får det nog vara 3 år emellan dem. Samtidigt så vet ju jag hur svårt det är att planera när man ska ha barn. Jaja, vi får se, jag är så otroligt tacksam för Skorpan och ser fram mot att få vara hennes mamma under några år. Men jag tror nog att suget efter fler kommer komma. Jag har ju alltid velat ha 3 barn, men idag känns det mer realistiskt med 2.

Ikväll ska jag ut på stan och fira min blivande svägerska som fyllt 30 år. Ska bli trevligt, måste bara komma på vad jag ska ha på mig. Vi skulle ha åkt till vänner i Gävle i morgon men de har sjukstuga så blev avbokat. Blir kanske en Tv-spelskväll med mannen istället. Han fick ett nytt av mig i födelsedagspresent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar