onsdag 7 mars 2012

Besök hos MVC (v 27, 26+4)

Rutinkoll hos MVC idag. Var skönt att jag hade en tid idag för det senaste dygnet har jag inte känt Skorpan så mycket som jag brukar och då börjar ju tankarna skena iväg lite, men bara lite denna gång. Har ju faktiskt känt henne ett par gånger. Ingen äggvita i urinet, blodtryck 120/80, helt okej men högt för mig, SF mått knappt 24 cm. Det innebär att magen har växt i sin takt men fortfarande är liten. Barnmorskan är inte orolig då jag ligger ovanför det undre strecket men hon bokade in en tid om 1,5 vecka och om jag fortfarande ligger under så ska vi göra ett tillväxtultraljud innan det i vecka 32. Så länge jag växer känns det ju bra men det vore kul att veta hur stor hon är, om hon är väldigt liten eller inte. Min instinkt säger mig att hon nog kommer väga vid 3 kg när hon kommer och vara under 50 cm lång men vi får se. I morgon är det 3 månader till BF, tiden går så himla fort och det är lite läskigt att hon snart är här. Vi längtar så grymt mycket och pratar mycket om hur det kommer att bli och vem hon kommer vara. Det ska bli så spännande. Vi diskuterar namn mycket och har nog hittat det som det kommer att bli. Lydia Anna Carolina, Lydia som tilltalsnamn. Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar