torsdag 22 mars 2012

Arbetsintervju

Igår ringde de från ett av företagen som jag sökt jobb på och ville träffa mig för en intervju :) Jag har ju inte sagt något om Skorpan i mina brev och sa heller inget när de ringde. Kände att jag behövde tänka igenom hur jag skulle göra, antingen ringa tillbaka och berätta eller låta dem se det vid intervjun. Jag diskuterade det lite med vänner och kom fram till att det är bäst att ringa tillbaka då det blir så himla krystat vid intervjun annars. Jag kan ju inte dölja magen och dessutom skulle jag ju knappt hinna börja arbeta innan Skorpan kommer. Jag ringde i alla fall tillbaka och de blev lite ställda. Hon jag pratade med skulle prata med VDn och återkomma. Jag sätter dem verkligen i en jobbig sits för de kan ju inte ändra sig nu. Blir ju ganska uppenbart diskriminering. De ringde i alla fall tillbaka i morse och vi ska ses nästa vecka. Jag har inga förhoppningar om jobbet och förstår att de inte kan anställa mig men det är kul att bli kallad på intervju i alla fall. Känns ju bättre för senare när jag ska börja jobba igen.

Idag är det vattengympa och njuta av solen på schemat :)

1 kommentar: