torsdag 15 mars 2012

Vattengympa

Idag har jag varit på vattengymnastik hos sjukgymnasten. Var rätt skönt och inte så jobbigt. Kul att träffa lite andra gravida också. Ska gå en gång i veckan så länge jag orkar tänkte jag.
Efter att Skorpan varit väldigt lugn förra veckan och jag hade över ett dygn utan någon aktivitet (total panik) så har hon denna veckan varit helt galen hela dagarna. Hon sparkar och snurrar och hela magen rör sig. Det är helt galet underbart. Magen så där lagom stor och fin och jag känner mig verkligen fin. Igår tyckte jag att den såg enorm ut men idag är mer tillbaka till sitt vanliga. Ska bli intressant att se hur mycket den har växt på måndag och om det blir ett tillväxtultraljud innan det i v. 32. Tydligen så vill de helst inte göra ett innan för det är ganska osäkert men vi får väl se vad de säger.
Dagarna passerar förbi och jag njuter verkligen av att inte jobba. Jag sover, läser, promenerar, träffar kompisar och syr lite grejjer till Skorpan. Tiden går utan problem, vill mest att det ska bli dax för henne att komma nu. Längtar något galet :)
I helgen ska vi åka till mannens lillebror i Malmö. Tydligen var vårt plan inställt så vi får åka 1,5 timme senare. Ska bli kul att få lite ombyte och se Malmö och Köpenhamn. Hoppas att det är lite mer vår där nere också. En kaffe ute i solen vore inte helt fel.

1 kommentar:

  1. Önskar att det fanns vattengympa för gravida här också, det verkar ju toppen.

    Kram o trevlig helg! :)

    SvaraRadera