torsdag 1 mars 2012

Värk, sammandragningar och ett besök på förlossningen

Gårdagens kväll spenderades på förlossningen på SöS där vi mätte sammandragningar och Skorpans hjärta. Jag har ju som bekant haft väldigt ont i min mage till och från samt fått mycket sammandragningar. I tisdags morse satte det igång rejält och gav sig inte på ca 30 timmar. Jag hade ont, var helt spänd, gick på toaletten minst en gång i timmen och kunde inte röra mig ordentligt. I går eftermiddag gick jag förbi på MVC för att höra med dem. Min barnmorska är på semester så jag fick träffa en annan underbar människa. Hon gjorde de vanliga testerna och allt såg bra ut. Jag känner ju Skorpan mycket nu så var inte så orolig för hennes del men var så sjukt trött på att ha ont hela tiden. Barnmorskan ville stämma av med förlossningen så hon ringde dem och de ville att vi skulle komma in för att träffa en läkare och kolla lite mer. Jag hade ca 4 sammandragningar i timmen och livmodern var rejält öm/gjorde väldigt ont när hon tryckte på den men allt såg bra ut. Ingen påverkan på livmodertappen. Sammandragningarna gör att jag fått träningsvärk i livmodern och det är det som gör ont. Sammandragningarna i sig är inte farliga och är vanligt. Måste dock vara uppmärksam på om de börjar göra ont och komma mer regelbundet. Idag har det fortsatt ungefär som igår, framför allt när jag rör på mig, böjer mig ner eller bär något. Blir till att vila och ligga på soffan mycket framöver. Är väl bara att acceptera om jag inte vill ha ont jämt. Det är i alla fall skönt att veta vad det är som gör så ont.

1 kommentar:

  1. Trist att höra att Du har så ont. Hoppas att det ger med sig snart så att Du får njuta av din graviditet istället.

    Kram B

    SvaraRadera