tisdag 23 september 2014

Ruvardag 13, TD

Precis som vi visste så var testet negativt i morse. Dagen har varit bra och det känns skönt att gå vidare och fokusera på nästa försök. Pratade med Falun som beklagade och vi kom överens om att jag ska ringa när ägglossningen kommer så prövar vi igen. Ska försöka må bra och leva som vanligt i några veckor nu. Är bara att acceptera att livet är en bergochdalbana just nu och det är bara att försöka göra det bästa av situationen och överleva.

L har förövrigt kommit in i en väldigt ocharmig period och trotsen börjar visa sig. Hon blir så förbannad när hon inte får som hon vill. I morse vaknade hon och skrek att vi skulle starta barnprogrammen. Väldigt charmigt. Sen vägrar hon att somna på kvällarna. Hon var ju som en dröm tills strax innan hon blev 2 år. Vi bara la henne på kvällen och så somnade hon själv. Nu tar läggningen allt mellan 30 min och 2-3 timmarna. Hon gallskriker om vi lämnar rummet men håller bara på om vi är där. Det är så sjukt jobbigt och frustrerande och något vi måste få bukt med. Vi har dock ingen aning om hur. Hon sover 45 min 1 timme på förskolan och jag tror vi ska dra ner det till max 30 min och se om det blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar