söndag 14 september 2014

Ruvardag 4

Jag försöker att koppla bort och det går ändå ganska bra. Blir dock påmind varje dag när magen känns lite annorlunda och liksom drar lite samt att den allteftersom dagen går bara blir större. På eftermiddagen ser den ut som den gjorde i 4:e månaden med L. Helt galet och den spänner och är obekväm. Det påminner mycket om hur det kändes med överstimuleringen, trycker mot revbenen och är jobbigt. Jag vet ju att jag omöjligt kan vara överstimulerad men jag gissar att det är progesteronet som spökar. Jag har också väldigt ont i huvudet nästan hela tiden. Även det en biverkning av lutinus. Har ingen aning om hur detta har gått. Ikväll smög sig det bekanta illamåendet på lite och idag har jag känt att jag vill äta hela tiden. Är helt omöjligt att jämföra med graviditeten med L då allt blev så konstigt med överstimuleringen och jag omöjligt kan säga vad som var tecken på graviditet och överstimulering. Jag vet dock att det riktiga illamåendet kom först i vecka 7. Jag hade heller aldrig ont i brösten så det förväntar jag mig inte heller som ett tecken denna gång. Funderar på att tjuvtesta men vet inte när. Med L plussade jag på ruvardag 8, då var det väldigt tydligt streck. Undrar om det skulle synas ett svagt sträck på ruvardag 5 eller om jag ska vänta några dagar till. Samtidigt tänker jag att jag inte vill veta att det inte har funkat, då är det bättre att ha ovissheten. Men då går jag och bygger upp ett hopp som sen kommer att krossas. Gah, detta är olidligt. Min mamma är helt säker på att det går vägen. Hon kände så med L också. Åh vad jag hoppas, jag vet att det bara är att försöka igen och det kommer att lyckas tids nog. Men jag känner en stress över pengarna denna gång. Det är väldigt mycket pengar och jag vet att vi löser det, men det är så mycket annat som får försakas istället vilket känns tråkigt. Såklart är ett syskon värt det och vi kommer inte ångra det men det hade varit kul att slippa betala för det och kunna resa eller göra annat kul.

Vi har haft en sådan fantastisk helg. Vädret har varit otroligt och vi har varit ute nästan hela helgen. Igår var vi hos bästisarna på Värmdö och hängde hela dagen och idag har vi röstat och sen lekt i olika lekparker med mormor. Vi avslutade med middag på Orangeriet och nu lägger J L medan jag kollar på valvakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar