måndag 8 september 2014

På onsdag händer det!

Fick omslag på ägglossningsstickan i torsdags och det innebär att på onsdag åker vi till Falun för att sätta tillbaka ett embryo. Tänk, det kan bli Ls syskon, som blev till samtidigt som L.

I fredags hade jag ägglossning med besked, det gjorde helt galet ont i högra och jag fick rusa in på toan på jobbet ett par gånger för att jag trodde jag skulle spy. Min mage var/är väldigt uppblåst och känns obekväm. Idag har jag varit hos hemläkaren och kollat slemhinnan. Den såg perfekt ut och han kunde också se att en jätteblåsa hade lossnat på höger sida så han förstod att jag hade haft ont. Han räknade aldrig folliklarna på den högra sidan men på den vänstra var det i vart fall 12 stycken. Det är väldigt mycket. Det är normalt att ha upp till 5 stycken på varje sida. Jag har mer än det dubbla. Det kan förklara varför jaga blir så uppblåst och verkligen känner av min ä. Antalet ägg har ingen betydelse denna gång men det känns skönt för framtiden om vi skulle behöva göra ett nytt plock. Det kan också vara en förklaring till att jag inte blir med barn på naturlig väg. Hemläkaren tyckte i alla fall att allt såg bra ut och chanserna att det ska lyckas denna gång är 40-60 %. Det känns bra. Han sa att det inte är omöjligt att lyckas på första gången igen, det händer. Men det är heller inte konstigt om det inte funkar. Jag försöker vara inställd på att det inte ska gå vägen, men samtidigt så känner jag mig väldigt positiv. Jag är så säker på att vi aldrig får till en befruktning på egen väg och att det är det som är problemet. Att få ett embryo att fästa det kan jag.

Min mens är förväntat till torsdag nästa vecka och om den inte kommer så har det förhoppningsvis funkat. Det blir en lång väntan. Som tur är har jag mycket på jobbet fram tills dess så jag hoppas att det ska underlätta lite. Jag hatar detta, det är det värsta som finns denna väntan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar