fredag 1 juni 2012

MVC besök, 1 vecka till BF (v. 38+6)

Trodde nu aldrig vi skulle ta oss in i juni, men nu är vi här. I morgon är mitt andra av de tre datum som jag tidigare trott att hon ska komma, vi får väl se :) Hoppas, hoppas.

Var på kontroller och sista besök hos barnmorskan idag. Hon är verkligen fantastisk och jag undrar hur jag skulle ha tagit mig igenom allt detta utan henne. Ska komma ihåg att köpa en härlig blombukett till henne när vi ska på återbesök. De senaste dagarna har varit riktigt tunga både psykiskt och fysiskt och det var skönt att få lite pepp av henne. Det är ju max 2 v till igånsättning idag :) nu kan jag räkna ner ordentligt. Blodtryck var 125/65, inget protein i urinet men däremot hade SF-måttet sjunkit igen till 33 cm. Hon ringde SöS bara för att höra vad de tyckte om det då fostervattnet hela tiden har varit på den minsta sidan men normalt för Skorpans storlek. De tyckte att vi kunde vänta med att komma in till måndag då vi har tider ändå. Känns skönt att vi kollade i alla fall så behöver jag inte oroa mig. Efter MVC så var jag och gjorde en jätteskön ansiktsbehandling som jag fick av J i bröllopspresent. Det var verkligen avslappnande. Det ösregnar idag så har legat på soffan och sett en mysig film och snart kommer J hem så jag får lite sällskap. Filten som jag beställt till Skorpan kom idag och den är så fin :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar