söndag 10 juni 2012

Sista dagen hemma med Skorpan i magen (v. 40+1)

Idag är det sista dagen som jag är hemma och Skorpan ligger tryggt i min mage. I morgon börjar det på riktigt. Känns väldigt konstigt. Kommer verkligen sakna magen och att känna henne böka runt där inne samtidigt som det ska bli så skönt att slippa ha ont och vara så tung och osmidig. Är verkligen spänd och nyfiken inför förlossningen och hur jag ska hantera den. Det är ju helt omöjligt att veta. Är rädd för att jag ska få panik och bara skrika men hoppas att det inte ska bli så utan att jag tillsammans med J och barnmorskan ska göra det hela till en fin upplevelse som jag kommer minnas med mest glädje.

J sov borta i natt då han var på svensexa. Det kändes lite nervöst att vara själv. Har dessutom haft mardrömmar men allt gick bra. Han verkar ha haft det kul också. Vi pratade flera gånger igår och stämde av läget. Jag hade väldigt mycket täta sammandragningar hela kvällen men de gjorde inte ont så jag gjorde bedömningen att det var lugnt och att om det skulle hända något så kunde han ta en taxi hem.

Mamma och jag gick på stan och jag köpte en klänning till lillebrors bröllop. Köpte inte skorna då jag känner att jag bör vänta tills efter förlossningen. Mina fötter är så svullna just nu så vore dumt att köpa dem och så är de för stora. Jag fick även 2 fina linnen av mamma som jag kan ha i sommar. Är så trött på de kläder jag har hasat runt i hela vintern så ska bli kul att få ha lite andra kläder i sommar. Har sett en jättefin lång kjol på Esprit som jag ska köpa. Ska kolla om den finns i affär, annars får jag beställa den på Ellos. Tycker det är så svårt med storlek dock så vill helst kunna prova.

Idag ska vi fixa med det sista, köpa lite energimat och annat att ha med till BB. Blir kanske lite biljard också, om det går med den stora magen. Det lär ju dröja innan vi kan spela igen. Även om vi nog kan ta med henne i vagnen någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar