torsdag 7 juni 2012

Överburenhetskontroll (v. 39+5)

Fick göra kontrollen idag istället då jag haft minskade fosterrörelser de senaste dagarna. Gjorde ett Ctg där Skorpans puls rusade rätt ordentligt ibland, uppe över 170 slag/minut. Det hängde dock samman med att min puls var uppe i 120 slag/minut. Jag är ordentligt slut och pulsen rusar rätt ofta när jag rör på mig också. Det är också tungt att andas när jag står upp. Fick träffa en ny läkare (igen) men han var väldigt bra. Han tyckte allt såg fint ut med Skorpan men att jag inte skulle behöva ha det så jobbigt med sammandragningar etc. Han gjorde en undersökning och gjorde bedömningen att jag är redo för en igångsättning. Det fanns inga tider i helgen men vi fick en på måndag. Vi ska ringa kl 12 och få en tid på eftermiddagen. Helt galet, förhoppningsvis är hon här senast på tisdag då. Hoppas vi kan se Sverigematchen i sällskapsrummet. Förmodligen med alla andra vars bebisar bestämt sig för att komma på måndag. Känns helt galet att om en vecka är hon är, vi kanske tom. är hemma från BB igen. Snart ska jag få se och hålla min lilla tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar