måndag 19 januari 2015

v. 4+1 (eller ruvardag 10)

Igår mådde jag otroligt illa nästan hela dagen. Gick en promenad på eftermiddagen och höll på att kräkas ett par gånger. Man blir bra på att mota ner spyan. Vi träffade några i min familj igår och berättade. De vet ju om att vi försöker och vi tycker inte att det gör något att det vet så tidigt. Skiter det sig så kommer de ju få veta det i alla fall. Jag somnade innan 21 igår, sov nästan inget all natten innan. Kunde inte somna för tankarna snurrade så  och så kom J hem vid 02.00 och då berättade jag för honom och sen kunde jag inte somna om igen. Var så trött igår.

Idag har jag ringt Falun och berättat och så fick jag namn och nummer till en gynekolog i Stockholm som jag ska göra tidigt VUL hos den 9 februari och direkt efter det blir det inskrivning på MVC. Längtar efter att få träffa min underbara barnmorska på MVC. Ska även till vårdcentralen i morgon och kolla om jag har en urinvägsinfektion och/eller infektion i underlivet. Jag ska fortsätta med Lutinus och Progynon till VUL men sluta med kortison och Trombyl. Tog ett digitalt test med veckoindikator idag, har längtat efter att få se v 1-2 på ett sådant och idag hände det. Ska nog ta ett till om en vecka också och hoppas att det står 2-3 då!
Den 26 september har jag BF!

Morgonen gick bra utan illamående men jag blir panikhungrig. Efter lunch kom det dock jag trodde jag skulle behöva gå hem men så släppte det igen efter några timmar. Jag bävar verkligen för hur det kommer arta sig men jag vet också att det kommer gå över och jag får helt enkelt acceptera att det är så här det är och verkligen ta det lugnt för det är det enda som funkar någorlunda.

Vi åker ju till Thailand om 4 veckor och det ska bli så himla skönt. Ligga i skuggan och läsa och dricka vattenmelonshake, bada och mysa med L, J och mamma och bara ta det lugnt och skönt i 2,5 vecka och när vi kommer hem har nästan 12 veckor passerat :) Magen är sjukt svullen på eftermiddagarna redan. Jag har ju ganska svullen mage till och från så är inte så konstigt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar