lördag 31 januari 2015

v 6 (5+6) fortsatt gravid

Mot slutet av veckan kom illamåendet tillbaka. Går bra fram till lunch förutom en attack precis innan jag fått i mig frukost men sen mår jag illa i princip konstant resten av dagen och kvällen. Vaknar även på natten med illamående ibland. Har varit på väg att spy ett par gånger men det stannar vid kramperna i munnen och kommer inget mer. Med L tog det fart ordentligt mot slutet av vecka 7 så vi får väl se. Bara 2 veckor var till 3 veckor ledigt och sol och värme i Thailand. Jag tror det kommer göra mig gott även om jag mår illa. 9 dagar kvar till VUL, gud vad jag längtar. Jag tror nog att det kommer se bra ut, svårt att tro att man kan må såhär om det inte är något som växer där inne. Tog ett Clearblue test igår igen och det visade 3+ så hormonerna stiger i alla fall. Det blev nog sista testet, de kan ju inte visa mer än 3+, har varit skönt att kunna se att hormonet stiger i alla fall. Vi frågade L vad bebisen i mammas mage heter och hon sa att den heter "Babba" så det får bli bruksnamnet helt enkelt. Magen är galet svullen och på eftermiddagarna känns byxorna trånga och obekväma. Jag har beställt 2 par mammabyxor på Lindex som jag nog kommer behöva börja använda efter Thailand. Fram tills dess får det bli sköna klänningar och stretchkjol och i Thailand blir det ju mest bikini och någon klänning eller så. Ska bli skönt att slippa gå och hålla in magen när man är där. Det känns så overkligt att vi får uppleva detta igen och jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska gå vägen. Jag försöker inte oroa mig och tänka positivt och det går ganska bra just nu. Det kommer göra lika ont om det hände något oavsett. Idag och inatt är vi barnvakt till Jacob 2 år. L är överlycklig att ha en kompis här hemma. Just nu sover de lunch och sen ska vi gå ut och leka en stund. Hoppas att jag orkar lite. Tröttheten är enorm och i torsdags fick jag gå hem efter lunch och sova en stund. Igår lyckades jag kämpa mig vaken till 22.00 i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar