måndag 9 april 2012

Läget verkar lugnt igen

Efter en lugn natt (hölls dock vaken större delen av den av en nyfödd bebis i rummet bredvid) så fick jag åka hem idag. Livmodertappen såg ut att ha slutit sig igen och allt ser fint ut. Läkaren trodde att jag nog skulle få gå hela vägen med tanke på att de sammandragningar och förvärkar som haft sedan i torsdags inte verkar ha påverkat tappen, utan snarare tvärt om. Skulle inte förvåna mig om jag får bli igångsatt till slut och ut kommer en 5 kilos tjej! Är i alla fall väldigt skönt att vara hemma igen, längtar efter att få krypa ner i vår säng och somna med mannen, tom efter hans högljudda andning. Har varit en skön dag, åt lunch ute med min mamma, bror och hans sambo och sen köpte jag ett fantastisk linne för alldeles för mycket pengar som jag ska njuta av att få ha på mig i sommar :) Nu blir det McDonalds och den nya serien på TV4 innan vi kryper i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar