söndag 8 april 2012

Permission (v 31+1)

Då läget varit stabilt i över 24 timmar så fick jag åka hem ett par timmar idag på dagen för att se hur det går. Om allt går bra skrivs jag ut i morgon. Mannen hämtade mig och vi fikade hos mamma. Åkte sen hem och vilade ett tag innan mannens syster med barn kom förbi. De är nere och hälsar på. Vi fikade och började känna mig väldigt trött igen och ryggen började värka lite samt att det kom lite sammandragningar. Vi åkte tillbaka till sjukhuset vid 18.00 och de gjorde ett ctg igen, allt ser bra ut och sammandragningarna har klingat av igen så mannen har åkt hem nu. Han kommer tillbaka i morgon och förhoppningsvis får jag åka hem då. Känns skönt att få åka hem men det är samtidigt lite oroligt. Här har de ju koll och gör ctg varje dag för att se att allt är bra. Hemma blir det upp till mig att först och främst vila men sen att åka känna av om vi måste åka in igen eller om det bara är lite sammandragningar. Jag hoppas att vi får träffa en läkare innan jag skrivs ut och att de gör en undersökning för att se om jag öppnat mig mer eller om det tom har slutits lite igen. Jag vill ju självklart att hon ska vara kvar så länge som möjligt men det är jobbigt att gå omkring och inte veta om värken/sammandragningarna faktiskt påverkar livmodertappen eller om det bara är vanliga sammandragningar. Hoppas vi får träffa en vettig läkare i morgon som kan ge oss lite information. Jag har också en tid hos min barnmorska på onsdag vilket känns skönt, hon lyssnar i alla fall på mig och tar mig på allvar. Mannen tog med sig barnvagnen hem från min pappa igår så nu står den i vardagsrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar