måndag 23 april 2012

Lite smått och gott (v 33+2)

Helgen var nästan helt befriad från sammandragningar, väldigt skönt med en paus. J var på AW på fredagen så jag hade soffan och TVn för mig själv. Blev lite gottis och Lets Dance.  I lördags hade jag en riktigt skitdag. Stod i sovrummet och grät för att väggen är skitig av alla föroreningar som kommer in genom fönstret som vi måste ha öppet för att bli av med röklukten från äckelgrannarna under oss. Allt kändes mest skit helt enkelt. Tror att bägaren liksom rann över och det gick upp för mig hur jobbiga de senaste veckorna har varit. Lördagen avslutades i alla fall med en trevlig 30 års fest. I söndags hade vi slappdag och spelade TV-spel halva dagen. På kvällen var vi ute och åt med Js kusin med sambo, hans föräldrar, Jonas mormor och min mamma. Var gott, jag åt mer än jag gjort på länge.

Idag har vi varit på andra delen av den förlossningsförberedande kursen. Var helt okej, hon gick igenom förlossningen och smärtlindring. J tyckte det var väldigt bra i alla fall. Nu har jag precis kommit hem från ett besök hos psykologen. Var väldigt skönt att få gå dit och prata av mig lite och få lite uppmuntran om att jag faktiskt håller ihop riktigt väl trots alla motgångar just nu.

När Skorpan läser detta en dag så vill jag att du ska veta att trots att det var mycket jobbiga perioder med värk, oro och kontroller och det inte alltid framstår som att jag njöt av att vara gravid med dig så stämmer inte det. Jag har inte älskat varje dag av det, men jag har jag hela tiden älskat dig och jag har njutit många stunder av att bara ligga och känna dina sparkar och buffar i magen eller höra dina hjärtslag och se dig på ultraljudet. Jag längtar så ofantligt efter att får träffa dig och lära känna dig och även om jag idag säger aldrig mer så skulle jag göra om det om och om igen då jag vet vilken glädje det också gett mig. Din mamma älskar dig innerligt mycket och längtar något galet efter dig. Puss min älskade unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar