onsdag 11 april 2012

MVC besök igen (v 31+4)

Jag måste ha varit hos barnmorskan fler gånger än en 5 barns mamma har under alla sina graviditeter. Idag var det i alla fall rutinkontroll. Blodtryck 120/65, järn 120, socker 4,5 och SF mått 30 cm vilket innebär att jag växt ikapp igen. Vi pratade om helgens äventyr och jag lovade att knipa till den 12 maj då det är v. 36+0. Får se hur det går. Sammandragningarna kommer och går men är inte regelbundna så det är ju ett bra tecken. Ibland gör de ont dock. Känner mig ganska lugn nu dock. Ska packa bb-väskan tänkte jag så att den är klar i alla fall, men tror det kommer dröja nu. Vi har fått en ny tid för tillväxtultraljud på fredag, längtar efter att få se vår lilla tjej igen. I morgon är det första delen av den förlossningsförberedande kursen, det ser jag fram emot också. Vi skulle ju även ha gått en profylaxkurs men bokade av den i helgen då allt blev så rörigt. Vi kanske gör en på nätet istället, får se hur det känns efter kursen i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar