torsdag 12 april 2012

Skorpan vill ut igen

Efter mitt besök hos MVC så började jag få sammandragningar igen, de började komma regelbundet rätt fort och efter 1,5 timme ringde jag förlossningen. Vi fick komma in och träffa samma läkare som la in mig förra onsdagen. Kändes skönt för vi fick verkligen förtroende för honom. De satte ett ctg som visade sammandragningar och att Skorpan mådde fint. Jag fick en bricanylspruta och sedan gjorde vi en undersökning. Han sa att det såg likadant ut som förra onsdagen, fortfarande 2 cm funneling och ca 1,5 cm kvar av livmodertappen, vilket är positivt för då har det ju inte hänt något. Däremot så måste den läkaren som skrev ut mig i måndags gjort en helt annan bedömning när hon sa att tappen var 3,5 cm lång, med andra ord att den slutit sig igen. Rätt irriterande men jag är glad att inget mer har hänt i alla fall. Vi fick ligga kvar ett par timmar för att se om sprutan hjälpte, vilket den gjorde så efter 4,5 timme fick vi åka hem igen. Jag fick med mig 2 tabletter som jag kan ta om det sätter igång igen för att se om det stannar av, om inte så är det bara att åka in igen. Har idag väldigt svårt att se att jag ska gå 40 hela veckor, men i dagsläget är varje dag en seger och vi hoppas på 4 veckor till. Tror däremot inte att de kommer fortsätta stoppa det så länge till om det fortsätter i denna takt. Men vad vet ju aldrig, det är bara vänta och se och vila. Tur att det finns filmer och serier att kolla på.

På förmiddagen idag var vi på Förlossningsförberedande kurs, det var bra tycker jag, tror framför allt att J tycket det, vilket gör mig glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar