måndag 14 maj 2012

En riktigt mysig söndag (v 36+1)

Igår lånade vi H och T (5 och 2,5 år) och gick på Skansen. Det var jättefint väder och så mysigt att gå runt där och bara njuta. Av någon anledning så har jag faktiskt mindre sammandragningar när jag rör på mig just nu så det gick fint att strosa runt där och dra en barnvagn. Vi var inne på på nya lill-Skansen som var otroligt fint uppbyggt med massor av lekyta och gosiga djur. Så igår njöt jag verkligen av min fina mage och att vara gravid. Det är en så konstig känsla för vi längtar ju så efter att få träffa Skorpan och de flesta dagarna är jag så klar med att vara gravid, men samtidigt älskar jag min fina mage och vill alltid ha kvar den. Känslan av att vara gravid är så underbar. Det blir kanske ännu mer vemodigt då vi inte vet om det kommer bli en andra gång. Förhoppningsvis kommer vi att kunna få ett syskon till Skorpan om några år, men jag tar inget för givet. Det är ju ett lotteri och vi har ju redan vunnit en guldvinst.

I eftermiddag är det ctg och flödeskoll igen. Jag har de senaste dagarna har väldigt ont i mina ljumskar och undrar om det kan vara ett tecken på något, Det känns som att något hamnat i kläm. Ska fråga om det idag i alla fall. 3,5 vecka kvar nu, helt galet. Snart får jag hålla henne och pussa henne och älska henne :)

1 kommentar:

  1. Den här känslan känner jag igen så väl, att man längtar efter sitt barn, men samtidigt vill man så gärna behålla graviditeten. Och att man inte kan vara säker på att man får uppleva det en gång till.
    Vad skönt att ni har haft en fin dag!
    Kramar

    SvaraRadera