torsdag 10 maj 2012

Sammanfattning hos MVC (v 35+5)

Igår kväll var vi inne på SöS en sväng igen då min sammandragningar gjorde ont och jag hade väldigt ont i övre delen av magen. Som vanligt var allt okej och vi fick åka hem igen. Blev tillsagd att äta mindre (hur jag nu ska kunna göra det) och vila (som om jag gör något annat). Jag grät hela vägen hem då jag är så trött på allt nu. Sover så himla dåligt, är uttråkad och vill bara att Skorpan ska komma nu.

Idag var vi hos MVC och prata om hur graviditeten har varit och om hur vi vill ha förlossningen, med smärtlindring och så. Det är svårt att säga hur vi tycker att graviditeten har varit. Det har varit asjobbigt för oss båda men samtidigt så spännande och underbart. Det har helt enkelt varit vår graviditet och vi får ta den för vad den har varit. Vi fick lite tips på vad som var bra att ha hemma och rådet att köpa lite kläder i storlek 44/46 då 50 kommer vara för stort.

Blodtryck 105/60, inget protein i urinet och SF mått nästan 33 idag. Hon ligger nu fixerad också. Förhoppningsvis kommer magen sjunka lite nu så att trycket på min magsäck, revben och lungor släpper lite. Vi blev även tillsagda att försöka hitta på lite saker och njuta av den här tiden innan hon kommer. Vi ska försöka ta vara på den nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar