tisdag 1 maj 2012

Otrevlig barnmorska på SöS (v 34+3)

Igår hade vi tid igen för CTG och flödeskoll. Vår vanliga läkare hade fått ett akutfall så vi fick träffa en barnmorska som skulle göra flödeskontroll. Hon inledde det hela med att säga "jag förstår inte varför ni är här, allt ser ju bra ut". Sen var hon bara dryg och fick mig att känna mig väldigt dum och som att det var oss det var fel på. Hon kommenterade hela tiden att så här gör inte sjuka barn, ert barn är inte litet, ni ska se hur små barn ser ut, det finns gott om fostervatten, många skulle vara glada för att få ett mindre barn. Efter det här besöket behöver ni inte komma tillbaka något mer. Jag blev helt förvirrad och förstod inte alls vad som pågick. Jag är väl medveten om att Skorpan ligger inom ramen för vad som är normalt och att för tillfället så ser det stabilt ut och hon har det bättre där inne. Det är inte heller vi som har bett om att gå på dessa täta kontroller utan en läkare som har ordinerat det. Hon fick mig att känna mig så otroligt nedvärderad. Hon sa att vår läkare hade sagt att vi inte behövde komma tillbaka men sen gick hon för att kolla och då sa en annan läkare att så hade vår läkare inte sagt, utan han ville ha tillbaka oss för ett nytt tillväxtultraljud i nästa vecka. Till slut så bokade hon in oss på tisdag efter att igen ha påpekat att om detta var för 20 år sedan hade man minsann inte gjort dessa kontroller m.m. När vi skulle gå så behövde Jonas gå på toaletten så jag stod och väntade på honom, då kom en sköterska och sa att CTG läkaren ville träffa oss. Det var ju tur att vi inte hade hunnit gå. Hon ville bara kolla läget och så bokade vi in en ny tid för CTG efter ultraljudet på tisdag. Åh jag var så arg och irriterad när vi åkte därifrån igår, att vissa människor kan vara så okänsliga och otrevliga.

Vi åkte i alla fall hem till bästa vännerna och gudsonen och grillade på kvällen vilket gjorde allt bättre. Idag har vi varit på Ikea och handlat lite och sen har vi legat i parken och myst i solen. Underbara vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar