tisdag 15 maj 2012

SöS kontroller (36+3)

Igår var det dags för Ctg och flödeskontoll igen. Allt såg fint ut, vilket jag ha vant mig vid nu. Inget tillväxt denna vecka utan det bli nästa måndag. Som det ser ut idag så väntar men helt enkelt på att förlossningen ska komma igång av sig själv. Nu pratar de tom. om att vi kan gå lite över. Jag blir ganska förvirrad av alla olika svar hela tiden men inser att det är så det är. Jag hoppas att om vi måste gå över så blir det bara några dagar. Ibland säger de upp till 2 veckor men det har de ju tidigare sagt att man inte gör vid IVF graviditeter så jag blir förvirrad. Efter Ctg och ultraljud fick vi träffa en annan läkare för att stämma av lite hur jag mår etc. Hon kände på min mage och jag skrek rakt ut när hon klämde kring Skorpans huvud och på blygdbenet. Gjorde så jäkla ont. Jag har också rejält ont i ljumskarna och underlivet till och från, kommer med sammandragningar men även när jag går. Om jag förstått det rätt är det för att hon nu sjunker ner och klämmer mot nerverna kring bäckenet. Det kan också vara ett tecken på att förlossningen är på gång. Jag hoppas på det :)

Idag ska jag till mitt gamla jobb och fika, ska bli kul att träffa gamla kollegor och känns helt klart lättare nu när jag fått ett nytt jobb också!

3 kommentarer:

  1. Förvirrande med alla olika bud från läkarna, man vill ju ha raka besked liksom..sådan är i varje fall jag.
    Hoppas att ni snart får träffa eran lilla skorpa, så spännande!!

    Massa styrke kramar till er från B

    SvaraRadera
  2. Hej Igen!
    Jag la precis in din blogg-länk på min blogg sida, hoppas det är okej. Hör av dig annars så tar jag genast bort den.

    Kraam B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Tack för dina kommentarer. Du får självklart lägga till den. Jag kommer nog att sluta skriva när Skorpan väl har kommit, men har inte bestämt mig ännu. Startar kanske en gladare blogg om hennes liv istället :)
      Hoppas att ni kommer få genomföra den underbara resa som det ändå har varit och en dag få hålla er lilla skrutt i famnen. Lycka till, jag kommer fortsätta följa din blogg och hålla tummarna.

      Kram Helena

      Radera