måndag 3 november 2014

Immunbiologisk reaktion....

Jag har sedan någon vecka tillbaka haft röda utslag främst på magen men även ryggen och bröstet och nu börjar det sprida sig till armarna. Det kliar inte men ser inte så kul ut. Jag trodde först att det var en reaktion på någon av sprutorna då de kom innan jag började med Progynon men eftersom det inte avtar utan blir mer och jag inte har sprutat på nästan en vecka nu så ringde jag och pratade med Anna-Lena. Hon sa att ingen av de mediciner jag tar ger utslag som biverkning men att det lät som en allergisk reaktion och att jag skulle ringa husläkaren och kolla upp det. Fick en tid på eftermiddagen idag och han sa direkt att det var en immunbiologisk reaktion förmodligen av medicinerna jag får. Det är inte en allergisk reaktion utan kroppens immunförsvar som reagerar om jag förstod det rätt. Han sa att eftersom vi håller på att mixtra med mitt immunförsvar så var det nog anledningen till att detta händer. Det är inte farligt och jag fick antihistamin som ska ta bort det 2-3 veckor. Jag frågade om jag kunde ta dem när jag var gravid vilket skulle gå bra. Gick sedan till apoteket för att hämta ut tabletterna och Lutinus. Apotekaren sa då att tabletterna jag fått var B1 klassade vilket innebär att de har gjort ganska mycket tester men inte lika mycket som med klass A medicin. Hon sa att hon visste att gravida tog dem men då vi håller på med IVF så ville hon upplysa mig om detta. Jag låter nog bli att ta dem ikväll och så pratar jag med läkaren i Falun om det i morgon. Jag bara ber till gud att detta inte påverkar återföring i morgon men det borde ju inte göra det. Kan man typ drabbas av mer skit nu eller, helt hopplöst ju!

Idag har jag mejlat mina kollegor och kort berättat om IVFen, kände att det var det bästa just nu då ag är borta mycket och dessutom mår ganska dåligt till och från. Jag har bett dem att inte fråga hur det går, hoppas att det respekteras.

Är så nervös inför morgondagen. Tänk om vi kommer fram och så har alla dött. Men nej, det får inte vara så. Vårt guldägg finns där nu, det måste vara så! Ska också fråga om en eventuell ny stimulering direkt men tror att min kropp kanske behöver en paus nu. Känns jobbig att den blir ända till mars dock. Vi får se hur vi gör.

1 kommentar: