söndag 16 november 2014

Ruvardag 12

Ska bli så skönt att få sluta med alla tabletter i morgon, förutom att jag har 2 dagar kvar på antibiotikan och den är helt klart värst, mår så sjukt illa av den. Håller på att bli galen. Fortfarande ingen riktig blödning även om jag tycker att det kanske ökat lite. Det måste ju vara Progynon som stoppar den så jag tänker att den kommer komma igång ordentligt denna vecka när jag slutat med dem. Ska det det där förnedrande testet i morgon bitti och sen lägga allt vad heter IVF åt sidan ett tag. Ska dock be om en tid hos Claes för att diskutera nästa stimulering, ta cellprover och be att få ta om alla prover vi tog för 3,5 år sedan. Sen ska jag njuta av träning och att kunna ta ett glas vin och samla kraft inför nästa omgång.

Vet inte hur jag ska känna, jag trodde verkligen att vi skulle bli gravida ganska enkelt med IVF igen, var inte alls förberedd på detta. Försöker tänka att det kommer hända, vi kommer bli gravida igen och L kommer få ett syskon och att det inte gör något om det tar lite tid, då får jag njuta desto mer sen, men det är svårt. men jag ska bara tänka sådana tankar nu! Det andra får jag hantera senare. Vi har 2 stimuleringar kvar på detta 3-pack och förhoppningsvis får vi något mer till frysen. Sen får vi spara så vi kan göra fler försök om vi så måste. Vi pratade om det igår och jag sa att jag inte kan ge upp efter detta 3-pack. Jag behöver i alla fall ett 3-pack till. Jag är inte där ännu på långa vägar även om det är otroligt jobbigt så är tanken att inte få ett barn till ännu värre. Det kommer att ske, det bara är så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar