tisdag 24 mars 2015

Ett år äldre....

Igår blev jag 36 år och för första gången i mitt liv tyckte jag att det var jobbigt att fylla år. Det är inte att bli äldre som är jobbigt egentligen men att jag nu satt här utan att vara gravid med vårt syskon till L och insikten om att det kan komma en födelsedag till utan att jag är det. Jag gillar egentligen att bli äldre, jag tycker livet är så mycket bättre idag än när jag var 20-nånting men det finns också en stress nu.

Underbara J berättade att han hade bokat en resa för oss två till Budapest i slutet av maj när vi har 5-årig bröllopsdag. Han hade bokat den medan jag låg nedsövd och skrapades. Han tyckte att vi behövde något att se fram emot och lite tid tillsammans bara vi. Det ska bli så himla härligt! L hade med lite hjälp av J köpt badsalt och hudlotion. Vi åt hemmagjorda hamburgare och drack ett glas vin. Min bror och hans son bjöd mig på lunch tidigare på dagen. Det var en bra dag även om vi inte firade så mycket. På kvällen bokade vi även resan till Jamaica i februari nästa år när mamma fyller 60 år. Vi blir 10 stycken totalt som åker, ska bli så himla härligt!

Jag har de senaste dagarna har rätt ont i sidorna till och från och känner igen det från ägglossningssmärta men tänkte att det kan det ju inte vara. Ringde sjukhuset igår för att fråga och hon sa att det kan det vara, den kan vara på gång och kanske komma i helgen då det är 2 veckor sedan skrapningen då. Vissa kommer tydligen igång ganska fort igen. Inte för att det spelar någon roll för någon som ändå inte kan bi gravid, men det är ju skönt att kroppen i alla fall verkar fatta galoppen där. Jag börjar redan längta till och se fram mot hösten och fortsatta IVFer. Jag längtar efter att få se det är efterlängtade strecket växa fram och undrar hur många försök det kommer ta. Jag hoppas vi ska slippa köpa ett nytt trepack men måste vi så gör vi det! Jag hoppas att jag kommer vara gravid om ett år, det är det enda jag önskar mig just nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar