söndag 1 mars 2015

v 11 (10+0) jobbiga tankar

Har mått bra i 4 dagar nu vilket är så himla skönt men också jobbigt. Direkt så kommer tankarna att de har dött. Det är så otroligt jobbigt att ha denna ovisshet hela tiden. 2 veckor till nästa ultraljud och det är ju en evighet. Är så sjukt nervös att läkaren ska säga att en eller båda har slutat växa. Googlar ihjäl mig på statistiken kring MA men blir inte klokare. Försöker tänka att det är MYCKET större sannolikhet att allt är bra än att båda har dött. Försöker tänka att livet inte kam vara så orättvist att vi/jag ska behöva gå igenom IVF och illamående mm för att sedan få veta att allt skitit sig. Men jaf vet ju att livet kan vara så orättvist. Men nu är det vår tur. Vi ska få tvillingar som belöning för allt vi gått igenom!

Om nu allt är bra så är jag orolig för att de inte har en skiljevägg då jag googlat ultraljudsbilder. På vår bild ser man verkligen ingen skiljevägg alls men på de bilder jag sett så ser man den tydligt redan på tidigt VUL. Ska bli så skönt att få göra ultraljud om 2 veckor och få lite mer klarhet i om det fortfarande är 2 och om det finns en skiljevägg. Snälla låt allt vara bra!

1 kommentar:

  1. Sluta googla!!! Njut istället eran semester, solen, värmen, havet,din familj och de två liven som växer i magen. Även om det är något kan du inte göra något emot, men med stor sannolikhet mår de hur bra som helst och då har du orsakat bara helt onödiga oro för dig själv med googlandet. Jag vet att det är svårt men försök slappna av och lita på att allt kommer att gå bra! Stora kramar från en kall och regnig Stockholm! Njut Thailand 😃🔆

    SvaraRadera