tisdag 10 mars 2015

v 12 (11+2) sjukskrivning och kanske bara en kvar

Ringde MVC idag för att fråga om Pimperan och fick en tid hos läkaren på eftermiddagen för att diskutera sjukskrivning mm. Läkaren sa att jag absolut skulle äta Pimperan om det behövs så nu känns det tryggare. Han sjukskrev mig dock 50 % mars ut så att jag kan vila och ta det lugnt då det verkar hjälpa bra mot illamåendet.

Jag frågade om han kunde göra ett ultraljud då jag så gärna vill veta om båda lever. Han sa att deras maskin var jättedålig men han kunde försöka. Maskinen var verkligen dålig och kunde knappt urskilja något alls. Men efter ett tag så sa han att den ena såg bra ut men den andra var väldigt svår att se och den såg lite liten ut men han kunde inte säga nåt mer då det var för svårt att se. Han var i alla fall snäll och skickade en remiss för VUL så att vi skulle slippa vänta tills måndag. De ringde från Ultragyn ganska snabbt och vi har fått en tid i morgon kl 13.30. Jag är så sjukt nervös nu och inställd på att det bara är en kvar. Känns så otroligt ledsamt och sorgligt. Vi skulle ju få två barn till, inte ett. Åh vad jag hoppas att det bara var maskinen som var väldigt dålig. Snälla låt dem må bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar