torsdag 30 oktober 2014

Äggplock

Klockan 04.30 i morse satte vi oss i bilen och åkte till Falun. Jag har sovit dåligt i natt och har så himla ont i höfterna och högra sidan av ryggen. Det blev inte bättre av 3 timmar i bilen, hade jätteont när vi kom fram. Vi fick ett rum och jag fick en infart ganska snabbt och J fick göra sitt. Vi fick doktor Samir denna gång, hon är väldigt trevlig. Hon frågade hur jag mådde och sa hon var väldigt förvånad över hur mina äggstockar reagerat. Hon hade tom ringt Claes i måndags när hon fick hans fax och undrat om han skämtade. Hon började med att göra ett ultraljud och jag fick morfin då jag var så öm. Det fanns en del vätska och en av blåsorna var väldigt stor. Totalt lyckades hon tömma 5 blåsor på högra sidan. På den vänstra fanns det en som var mellanstor men vi lät den vara då det blev 3 ägg från högra sidan. Det gjorde väldigt ont denna gång, jag minns inte att det var så förra gången. Vet att det gjorde otroligt ont av ultraljudsstaven men kommer inte ihåg att själva sticket gjorde så ont. Jag fick i alla fall ligga med en värmekudde efteråt och jag somnade en stund. Sköterskan är så himla go och höll koll på hur det var. Jag fick lämna blodprov och så fick jag recept på Progynon. Ska ta det och lutinus för att hjälpa slemhinnan på traven nu. I vissa fall får man Ovitrelle nu men de vågar inte ge det till mig utan vi får hoppas att Progynon ska göra susen. De ringde nu på eftermiddagen och blodprovet såg i alla fall bra ut. Jag har rejält ont och får ta alvedon för att hålla det någorlunda okej. I morgon mellan 10-12 ska de ringa och berätta om något av äggen blev befruktat, om så är fallet får vi åka tillbaka på lördag. Om 2 ägg befruktats så kommer vi förmodligen få tillbaka dem.

Jag ringde till Anna-Lena på vägen hem som förklarade det här med slemhinnan och Prognynon. Hon sa att jag helt omöjligt ska kunna bli överstimulerad nu, även om jag blir gravid. Vi får väl se, det skulle ju vara omöjligt att visa tecken på överstimulering med så få blåsor också. Jag hoppas ju självklart att det inte blir så, men om det är priset jag får betala för att bli gravid så är jag beredd att ta det.

Nu har vi sovit en stund och ska snart åka och hämta vårt lilla troll hos mormor. Längtar längtar....

2 kommentarer:

  1. Hoppas att Du känner dig bättre imorgon & att ni får ett glädjande samtal från Falun på fm!! Håller mina tummar för det!!!

    Kraam fr B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, alla 3 befruktades så de vill odla till blastocyst, bara hoppas att i alla fall en tar sig hela vägen och sen stannar kvar :) Hoppas allt gick bra för er idag!
      Kram

      Radera