lördag 25 oktober 2014

Sprutdag 6

Ikväll tar jag den 6:e Gonal-F sprutan och även den första Orgalutransprutan. Tiden går rätt fort faktiskt. Förhoppningvis har vi plockat ut äggen till nästa helg. Jag börjar känna av äggstockarna nu, när jag böjer benen så känner jag dem. I natt har jag kissat som en galning, undrar om det är ett tecken på överstimulering, har ingen aning, borde verkligen inte ha blivit det. Ska bli spännande med VUL och blodprover på måndag. Hoppas att det händer något så att jag inte behöver spruta längre än nödvändigt. Magen är som en liten nåldyna men det vara de första två sticken som gav blåmärken i alla fall. Ser inte fram mot den nya sprutan ikväll, tror den nålen är tjockare.

Ikväll ska vi till min pappa och hans fru och äta massa goda skaldjur med min bror + familj och min farbror med familj. Ska bli så gott och mysigt. I morgon ska vi ta tag i Ls nattningar, nu ar vi tröttnat på att behöva ligga med henne i upp till en timme varje kväll. Nu får hon lära sig att somna själv igen. Räknar med en jobbig vecka men det är värt det!

Vet inte alls hur jag känner inför detta försök, är än så länge väldigt avtrubbad, har nog inga stora förhoppningar egentligen. Varför ska det funka nu helt plötsligt. Känns så skönt att vi har köpt ett 3-pack så att stressen inte är lika stor. Tydligen kan vi också byta ut en stimulering mot 2 FET, kan ju vara ett alternativ om vi får många fina embryon. Jag försöker att inte tänka och analysera så mycket utan ta det som det kommer. Haha, de som känner mig vet ju att det är omöjligt. Blir ju i alla fall paus efter detta, om det blir till januari eller mars får vi se. Vet inte vad jag vill helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar