söndag 19 oktober 2014

Ruvardag 11 och nya tag

På fredagen ringde från Falun då jag mejlat dem massa frågor om nytt IVF och 3-pack. Fick bra besked där och vi kan välja lite själva hur vi vill använda försöken. Antingen 3 färskförsök på raken eller så kan vi byta ut färskförsök mot FET. Vi får göra som vi vill men 4 insättningar ingår och max 3 stimuleringar som leder in återföring. Jag passade på att fråga om sprutstart mm och de blev lite fundersamma på att Claes sagt att jag skulle ringa på tisdag eftersom jag börjat blöda redan nu. De ville att jag skulle få tag på honom för eventuellt behövde jag börja spruta i helgen. Jag ringde och mejlade dem men fick inget svart så bestämde mig för att åka dit. De hade stängt. Ringde Falun i lite panik och de kom fram till att om blödningen kommer igång ordentligt i helgen så kan de lösa det med att jag får göra ett VUL på måndagen och börja spruta då. Som tur var kom det inte mycket blod alls på lördagen och på söndag förmiddag så ringde faktiskt Anna-Lena då hon sett mitt mejl. Idag har blödningen kommit igång igång så det räknas som första dagen så i morgon kväll ska jag ta första Gonal-F dosen. De skickade ett schema och Claes skickade recept så jag har hämtat ut dem nu. Ska få hem remisser och så måste J ta om infektionsproverna. På lördag ska jag börja med Orgalutran också, det är bromssprutan. Blir väldigt mycket sprutor denna gång men känns bra med korta metoden ändå. Nästa måndag blir första blodprovet och VUL. Jag ska fortsätta med Prednisol men sluta med Trombyl nu. Blir äggplock om 11-14 dagar förhoppningsvis. Är väldigt nervös över stimuleringen, så orolig för överstimulering och att vi kanske måste avbryta. Tänk om det inte blir några bra ägg, tänk om inga blir befruktade eller om bara något blir det. Känns skönt att komma igång med en gång dock. Gissar att vi bara hinner med ett försöka innan jul och det kanske är skönt att ha en liten paus då.

Igår hade vi inflyttningsfest, det var väldigt trevligt och jag bestämde mig även för att dricka lite drinkar. Blöder ju och testade negativt igår igen så kändes som att det var okej. Nu blir det ju inget på ett tag igen medan jag sprutar och ruvar. Blir ju ingen träning heller och den saknar jag verkligen men vågar inte nu när vi ska stimulera. Är sjukt rädd för att äggstockarna ska vrida sig.

Snälla snälla snälla låt detta funka nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar