tisdag 15 november 2011

Inskrivning hos barnmorskan och läkarbesök

I morse var vi på inskrivning på MVC, vår barnmorska Joanna verkar väldigt bra och det hela gick fint. Idag pratade vi mycket om medicinsk bakgrund och hur vi har mått och mår nu. Jag tycker att hon var väldigt uppmärksam på hur vi har haft det och hur jag mår idag och hon frågade också mannen hur han har mått med allt som pågått. På eftermiddagen hade jag tid hos läkaren som sjukskrev mig i 2,5 vecka till sen får vi se. Jag hoppas att jag ska kunna börja jobba igen efter det. Läkaren remitterade oss även till förlossningen på SöS för att diskutera en hudsjukdom som jag har som gör att jag eventuellt inte kan ha en naturlig förlossning. Vet inte hur jag känner inför det, vill ju verkligen föda naturligt men samtidigt så är det inte värt det om det kommer påverka mig för mycket efteråt. Vi får se vad läkarna där säger om det hela, jag känner att de får bestämma vad som är bäst. I morgon ska jag ta alla prover som måste tas och även KUB blodproverna. Ultraljudet blir nästa vecka. Vi fick också information om att vi kommer kollas lite extra eftersom vi har en IVF-graviditet, dels med ett extra ultraljud vid v. 30 och sedan får jag inte heller gå över mer än en vecka. Hon bokade också in en tid om 4 veckor för att stämma av hur jag mår. Känns skönt då nästa koll inte är förrens januari, dagen innan vi åker till Thailand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar